ACC wykorzystuje informacje przesyłane z czujnika radarowego zamontowanego za osłoną chłodnicy, aby określić odległość od poprzedzającego pojazdu. Oprócz utrzymywania stałej, wyznaczonej prędkości jazdy, układ ACC może także automatycznie regulować zarówno prędkość pojazdu, jak i odległość dzielącą go od poprzedzającego samochodu jadącego tym samym pasem ruchu. Dzięki temu ułatwia pokonywanie długich odcinków autostrad (lub innych dróg o ograniczonym występowaniu ruchu poprzecznego), zwiększając komfort i bezpieczeństwo podróżujących. ACC działa w przedziale prędkości 30 - 180 km/h. W przypadku nagłego hamowania pojazdu jadącego z przodu, układ ACC nie ma możliwości całkowitego zatrzymania samochodu.
W razie konieczności, podczas pokonywania zakrętów system wspomagania prowadzenia AHA, dyskretnie i w sposób niewyczuwalny dla kierowcy, wyhamowuje poszczególne koła pojazdu, aby zwiększyć precyzję układu kierowniczego oraz poprawić stabilność toru jazdy. Unowocześniona wersja systemu VSA współpracuje z układem AHA w celu zachowania najlepszej przyczepności kół podczas przyśpieszania lub pokonywania zakrętów na śliskiej nawierzchni.
System BSI aktywuje się przy prędkości powyżej 20 km/h i przy pomocy wiązki radarowej automatycznie monitoruje martwe pole widzenia kierowcy, ostrzegając go przed potencjalnym zagrożeniem. System potrafi wykryć samochody osobowe oraz ciężarowe i wspomaga kierującego podczas wyprzedzania, włączania się do ruchu i zmiany pasa.
Jeśli w martwym polu kierowcy znajdzie się inny pojazd, system przekazuje taką informację kierującemu przy pomocy ostrzegawczego sygnału wizualnego wyświetlanego w lusterku zewnętrznym. Ostrzeżenie wysyłane jest do chwili zniknięcia pojazdu z martwego pola. Jeśli w martwym polu został wykryty pojazd, a kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu skrętu, system wyśle kierującemu migający sygnał ostrzegawczy oraz dodatkowy sygnał dźwiękowy, informując go o potencjalnym ryzyku kolizji. System można w wyłączyć po uprzednim zatrzymaniu pojazdu.
System ograniczający skutki kolizji CMBS został specjalnie zaprojektowany po to, aby ostrzec kierowcę o grożącej kolizji lub - jeśli ta jest nieunikniona - zredukować siłę zderzenia.
Sercem systemu jest czujnik radarowy zamontowany za kratą wlotu powietrza. Gdy system wykryje na drodze inny pojazd lub przeszkodę, określa odległość oraz prędkość zbliżania. Jeżeli prędkość zbliżania przekracza wartość graniczną, system natychmiast ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo. Jeżeli kierowca nie podejmie działań zmierzających do zmniejszenia prędkości, układ rozpocznie wibrowanie pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera przedniego siedzenia oraz uruchamia lekkie hamowanie. W momencie, gdy system stwierdzi, że zderzenie jest nieuniknione, a kierowca nadal nie podejmuje żadnego działania, pasy bezpieczeństwa przy obydwu przednich fotelach zostaną wstępnie napięte i automatycznie rozpoczyna się silne hamowanie.
Takie działanie ma spowodować zmniejszenie prędkości zderzenia oraz zmniejszenie uszkodzeń pojazdu i ewentualnych obrażeń u osób nim jadących.
Należy pamiętać, że zadaniem systemu nie jest całkowite zatrzymanie pojazdu, a jedynie ograniczenie skutków potencjalnej kolizji. Kierowca posiada oczywiście możliwość wyłączenia systemu.
System, który ma zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji przy małych prędkościach, wykorzystuje czujnik laserowy skanujący drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system ten automatycznie przyhamowuje pojazd. System aktywnego hamowania w ruchu miejskim działa przy niskich prędkościach jazdy i potrafi wykrywać samochody osobowe lub ciężarowe.
Gdy system CTBA wykryje zagrożenie kolizją, informuje o tym kierowcę przy pomocy ostrzegawczych sygnałów dźwiękowych i wizualnych.
Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, automatycznie wykona hamowanie wstępne, a następnie uruchomi hamulce samochodu wykorzystując pełną wydajność układu hamulcowego. Kierowca może wyłączyć system tylko podczas postoju. System aktywuje się automatycznie po każdorazowym włączeniu zapłonu.
System CTM wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania. Kierunek, z którego nadjeżdża inny pojazd, wyświetlany jest na ekranie tylnej kamery cofania lub - przy pomocy strzałek - na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID wraz z ostrzegawczymi sygnałami dźwiękowymi. System, który potrafi wykryć samochody osobowe i ciężarowe poruszające się z prędkością nieprzekraczającą 25 km/h można wyłączyć po uprzednim zatrzymaniu pojazdu.
Przy pomocy wielofunkcyjnej kamery system wykrywa ryzyko najechania na pojazd (samochód osobowy lub ciężarowy) znajdujący się bezpośrednio przed naszym samochodem. System jest aktywny przy prędkości od 15 km/h, a po wykryciu zagrożenia wysyła ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe. Kierowca ma możliwość ustalenia zadanej odległości o pojazdu poprzedzającego oraz może w każdej chwili wyłączyć system.
Inteligentny tempomat adaptacyjny i-ACC wyposażono w zdolność przewidywania i automatycznego reagowania na pojawienie się innego pojazdu na torze jazdy naszego samochodu. Wymagało to rozległych prac badawczych dotyczących rzeczywistych zachowań i stylów jazdy kierowców. System i-ACC wyposażono w kamerę i radar, pozwalające śledzić pozycje innych pojazdów na drodze. Na podstawie tych obserwacji, system stosuje algorytm przewidywania prawdopodobieństwa, iż pojazdy poruszające się po innych pasach ruchu, pojawią się na torze jazdy naszego samochodu. Pozwala to kierowcy samochodu wyposażonego w i-ACC, na szybką, bezpieczną i komfortową reakcję.
System LDW wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia poziomych oznaczeń pasów ruchu na drodze. Jeśli pojazd zacznie opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system poinformuje o tym kierowcę przy pomocy dźwiękowych i wizualnych sygnałów ostrzegawczych. System działa przy prędkości powyżej 64 km/h na odcinkach dróg o minimalnym promieniu skrętu wynoszącym 250 metrów. System można w każdej chwili wyłączyć.
System utrzymywania na pasie ruchu LKAS identyfikuje linie poziome ograniczające pas ruchu pojazdu, przetwarzając informacje dostarczane przez kamerę zamontowaną za przednią szybą. Następnie system aktywnie wspomaga obrót koła kierownicy, aby utrzymać pojazd na pasie, po którym się porusza. Gdy samochód będzie bliski przekroczenia linii pasa ruchu, zostanie wyemitowany jednostajny sygnał dźwiękowy.
System LKAS działa tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:
Podczas jazdy do przodu system TSR wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania znaków drogowych, które - po ich minięciu - prezentowane są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID.
System potrafi wykrywać okrągłe znaki ograniczające prędkość oraz dotyczące zakazu wyprzedzania innych pojazdów. Możliwe jest również wyświetlenie dwóch znaków drogowych obok siebie. Po prawej stronie wyświetlane są zawsze ograniczenia prędkości, a po lewej znaki związane z zakazem wyprzedzania lub ograniczeniem prędkości przekazujące dodatkową informację, np. o warunkach pogodowych w jakich obowiązuje dane ograniczenie prędkości.
System TSR potrafi również wykryć, czy ustawiony przy drodze znak odnosi się do pojazdów osobowych, dzięki czemu wyświetlane są tylko właściwe znaki. Oznacza to, iż system pomija ograniczenia prędkości dla pojazdów ciężarowych. Komunikaty systemu TSR zawsze dostępne są na odpowiedniej stronie wielofunkcyjnego wyświetlacza i-MID lub mogą być prezentowane pod standardowym ekranem zespołu zegarów.