Technika

  • ABS Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania

    Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Redukuje ryzyko poślizgu na mokrych, oblodzonych i luźnych nawierzchniach oraz pozwala utrzymać kontrolę nad pojazdem.

  • ACE Struktura ramowa

    W konstrukcjach Hondy wykorzystana została nowatorska struktura ramowa, zaprojektowana w celu zredukowania intensywnej siły działającej na osoby znajdujące się w samochodzie w trakcie zderzenia czołowego. Struktura typu ACE to nowoczesna konstrukcja, która rozprasza i pochłania energię zderzenia na większej powierzchni, zwiększając bezpieczeństwo osób znajdujących się w samochodzie. Ponadto, konstrukcja typu ACE umożliwia zmniejszenie niewspółosiowego ustawienia się pojazdów o różnej wielkości. ACE ogranicza siły zderzeniowe działające na inne pojazdy uczestniczące w kolizji.

  • AFS Układ aktywnego oświetlenia

    Układ aktywnego oświetlenia AFS reguluje wiązkę światła w kierunku poziomym i pionowym stosownie do sytuacji na drodze, a tym samym aktywnie zwiększa bezpieczeństwo. Pomaga to kierowcy uniknąć niespodziewanych sytuacji, zapewniając wcześniejsze ostrzeżenie przed zbliżającymi się pieszymi lub innymi obiektami.

  • Aktywne zagłówki

    Przednie fotele mogą być wyposażone w aktywne zagłówki, pozwalające zminimalizować ryzyko odniesienia ciężkich obrażeń kręgosłupa szyjnego przy najechaniu na nasz samochód od tyłu. Przy takim zderzeniu ciało osoby siedzącej w fotelu będzie wciskane w jego oparcie. Nacisk na oparcie zostanie mechanicznie przeniesiony na mechaniczny układ dźwigniowy, wypychający połączony z nim zagłówek do przodu. Zmniejsza to odległość pomiędzy głową a zagłówkiem i łagodzi powstające przy uderzeniu obciążenie szyi i kręgosłupa. Ryzyko urazu zostaje zminimalizowane.

  • BA System wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych

    W przypadku awaryjnego hamowania, system wykrywa gwałtowne naciśnięcie pedału hamulca i automatycznie zwiększa siłę hamowania, co skraca dystans potrzebny do zatrzymania.

  • DWS System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach

    System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (DWS), podczas jazdy monitoruje ciśnienie w oponach. System ten nie mierzy ciśnienia bezpośrednio oponie, a jedynie wykrywa zmniejszenie się ciśnienia poprzez analizowanie prędkości obrotowej każdego z kół. Jeżeli zmiana prędkości obrotowej koła spowodowana została zmniejszeniem się ciśnienia w oponie, kierowca zostanie o tym fakcie poinformowany odpowiednim komunikatem.

  • EBD Elektroniczny układ rozdziału siły hamowania

    Układ EBD działa w połączeniu z układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania ABS. Jego zadaniem jest automatyczne regulowanie siły hamowania przednich i tylnych kół, co pozwala na stabilizację kierunku jazdy samochodu podczas hamowania

  • HID Reflektory ksenonowe

    Reflektory HID zamiast zwykłych żarówek, wyposażone są w żarówki wypełnione gazem ksenonowym. Iskra elektryczna (łuk elektryczny), która przechodzi przez gaz, wytwarza jednostajne, białe światło o wyższej intensywności niż w konwencjonalnych reflektorach halogenowych, co zapewnia dużo lepszą widoczność.

  • HSS System automatycznych świateł drogowych

    System automatycznych świateł drogowych dokonuje automatycznej zmiany pomiędzy światłami drogowymi i mijania pojazdu. Dzieje się tak dzięki wykrywaniu źródeł światła znajdujących się przed samochodem za pomocą zainstalowanej w okolicy lusterka kamery C-MOS. System eliminuje konieczność używania przełącznika świateł drogowych przez kierowcę.

  • OPDS System wykrywania pozycji pasażera

    System wykrywania pozycji pasażera siedzącego na przednim fotelu OPDS zapobiega otwarciu bocznej poduszki powietrznej, jeśli w momencie zderzenia pasażer znajdzie się bezpośrednio na drodze rozwijania poduszki powietrznej. Zapobiega to dodatkowym obrażeniom, jakie potencjalnie mógłby odnieść pasażer w wyniku otwarcia bocznej poduszki powietrznej. System dodatkowo informuje kierowcę, że z powodu niewłaściwej pozycji pasażera przedniego fotela, jego boczna poduszka powietrzna pozostaje chwilowo nieaktywna.

  • SRS Uzupełniający system bezpieczeństwa biernego

    Uzupełniający system bezpieczeństwa biernego SRS składa się z szeregu elementów - poduszek powietrznych oraz napinaczy pasów bezpieczeństwa.

  • TSA System stabilizacji toru jazdy przyczepy

    System stabilizacji toru jazdy przyczepy TSA poprzez analizę sygnałów z odpowiednich czujników identyfikuje moment, w którym holowana przyczepa staje się niestabilna. Sterując układem hamulcowym pojazdu oraz mocą silnika, system TSA przywraca kierowcy kontrolę nad samochodem i przyczepą. Układ znacząco podnosi bezpieczeństwo jazdy z przyczepą.

  • Unoszona pokrywa silnika

    W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych Honda opracowała innowacyjny układ unoszonej pokrywy silnika. W przypadku najechania na pieszego, pokrywa silnika zostaje automatycznie uniesiona na wysokość około 10 cm. Zabezpiecza to pieszego przed obrażeniami ze strony elementów umieszczonych w komorze silnika.

  • VSA System kontroli stabilności jazdy

    System VSA został zaprojektowany w celu monitorowania ruchu samochodu oraz stabilizacji toru jego jazdy. VSA nieustannie kontroluje prędkość pojazdu, położenie przepustnicy, indywidualną prędkość poszczególnych kół, kąt skrętu oraz stopień obrotu pojazdu.

    W zależności od warunków układ ten może ograniczyć moc silnika i przyhamować pojedyncze koło w celu przywrócenia zamierzonego toru ruchu. System ten, działając płynnie i w sposób niemalże niezauważalny, znacząco podnosi bezpieczeństwo jazdy.