- Całkowity wzrost sprzedaży o 20,8% w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu w 2016 roku.
- Zwiększony popyt na modele z gamy Hondy oraz wzrost sprzedaży w przypadku modeli HR-V, Jazz i Civic.
- Znaczący wzrost sprzedaży na pięciu głównych rynkach zbytu w Europie.
- Rozpoczęcie produkcji europejskiej wersji nowego Civica w 2017 r.
Honda została uznana za najszybciej rozwijającą się popularną firmę motoryzacyjną działającą w Europie w całym roku 2016. Z najnowszych danych udostępnionych przez europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA wynika, że w 2016 roku łączna sprzedaż Hondy w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu wyniosła 159 126 egzemplarzy (do końca grudnia), co oznacza wzrost o 20,8% w stosunku do tego samego okresu w roku 2015. Honda osiągnęła więc dużo wyższe tempo wzrostu, niż miało to miejsce w przypadku całego rynku samochodów osobowych w Unii Europejskiej (plus 6,8% w stosunku rok do roku).
Doskonałe wyniki wygenerowane w 2016 roku są rezultatem dużego popytu na samochody z gamy Hondy. Wzrost sprzedaży w stosunku rok do roku zanotowano w przypadku modeli HR-V, Jazz i Civic. Na szczególne wyróżnienie zasłużył model HR-V, który sprzedał się w liczbie 34 921 egzemplarzy, przyczyniając się tym samym do ogólnego wzrostu wielkości sprzedaży Hondy w Europie. Po wprowadzeniu do oferty kolejnej generacji modelu Jazz, jego sprzedaż w 2016 roku wzrosła o 26%. W krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu zarejestrowano 39 613 Jazzów. Na czele odświeżonej gamy Civica stanął nowy Type R, windując sprzedaż tego modelu w roku 2016 do poziomu 47 300 egzemplarzy, co przełożyło się na wzrost o 4,9% w porównaniu z poprzednim rokiem.
W 2016 roku Honda zanotowała wzrost sprzedaży na wszystkich pięciu głównych rynkach zbytu w Europie (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania). Najwyższą dynamikę wzrostu osiągnięto we Włoszech (wzrost o 98%), przez co kraj ten stał się trzecim największym europejskim rynkiem zbytu dla Hondy. Firma zanotowała też wysokie tempo wzrostu w Finlandii (+47,7%), Portugalii (+38,6%) i na Węgrzech (+58,1%).
Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych, powiedział: „Za sprawą nowych produktów, które wprowadziliśmy pod koniec roku 2015, Honda zanotowała duże wzrosty sprzedaży na większości rynków. Jestem zadowolony z wyników osiągniętych w przypadku poszczególnych aut naszej marki, a szczególnie - Civica, który oferowany był po raz ostatni w pełnym roku sprzedaży. Kolejna generacja tego modelu wejdzie na rynek już za kilka tygodni, ożywiając sprzedaż w roku 2017.”
Sukces sprzedażowy firmy Honda Motor Europe osiągnięty w 2016 roku był napędzany kilkoma ważnymi ogłoszeniami i wydarzeniami. W marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie, zadebiutował prototyp nowego Civica w wersji hatchback, natomiast już w sierpniu, w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon w Wielkiej Brytanii, rozpoczęła się produkcja tego modelu w wersji na Stany Zjednoczone. HUM jest światowym centrum produkcyjnym modelu Civic hatchback, z którego będzie on eksportowany do ponad 70 krajów na całym świecie, w tym na rynki Europy, Ameryki Północnej i Kanady.
Jednym z najważniejszych wydarzeń wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu, była prezentacja prototypu nowego Civica Type R. Zaraz po tym debiucie, Civic Type R został wskazany przez czytelników magazynu What Car? w Wielkiej Brytanii, jako najbardziej oczekiwana nowość 2017 roku. Z kolei w listopadzie, w ramach demonstracyjnego projektu Unii Europejskiej HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), w Europie pojawiły się pierwsze egzemplarze nowej Hondy Clarity Fuel Cell. Zwieńczeniem roku było natomiast przekazanie pierwszego europejskiego egzemplarza Hondy NSX Claude’owi Sage, byłemu dyrektorowi zarządzającemu firmy Honda Switzerland.